Please wait...

klantcoach

De klantcoach, voor een blijvend gezonde relatie tussen arbodienst en softwareleverancier

  • 0

Bij Compasity bouwen we innovatieve software voor arbodiensten, maar daar zijn we soms best een beetje eigenwijs in. Dat doen we altijd vanuit de overtuiging dat we de beste oplossing voor onze klanten willen neerzetten. Niet alleen in onze software zijn we anders; ook in de manier waarop we met onze klanten samenwerken. Onze klantcoach is daar een goed voorbeeld van.

Waarom een klantcoach?

We hebben om een aantal redenen bewust de keuze gemaakt om met een klantcoach te werken. Om te beginnen hebben we flexibele software gebouwd waar heel veel mee kan. En hoewel de software volledig gestandaardiseerd is, gebeurt de inrichting daarvan altijd specifiek op maat van de klant. Want optimaal gebruik van de software: daar zorgt onze klantcoach voor. Daarnaast horen we nog weleens dat arbodiensten ontevreden zijn over hun softwareleverancier. Ze voelen zich niet begrepen, ervaren een gebrekkige communicatie en bijgevolg een afstand tussen leverancier en klant. Dat effect wilden wij beslist voorkomen en dat bereiken we dan ook met de klantcoach.

Voorkomen is beter dan…

Vaak komt een coach in beeld als er een probleem is. Wanneer mensen niet lekker in hun vel zitten bijvoorbeeld, door omstandigheden in hun werk of relatie. En wanneer dat probleem is opgelost, is het coaching traject afgelopen. Bij Compasity doen we dat anders. De klantcoach zit vanaf het allereerste intakegesprek aan tafel en blijft betrokken, ook op het moment dat iedereen perfect met de Compasity software werkt.

Meebewegen met de markt

Arbodiensten zijn geen statische organisaties: de behoefte van klanten verandert, nieuwe wetgeving doet zijn intrede. Dat heeft gevolgen voor de manier waarop arbodienst werken, dus moet de software mee evolueren. Met een vaste klantcoach als sparringpartner zorgen wij ervoor dat problemen worden voorkomen en de arbodienst altijd maximaal rendement uit de Compasity software blijft halen.

Hoe werkt de klantcoach?

Uiteraard zijn er de standaard taken en processtappen die elke arbodienst verricht. Maar in de invulling daarvan maken ze het onderscheid voor hun klanten en in dat maatwerk ondersteunen wij hen. We brengen die werkwijze in kaart gebracht in de intake fase en daarna zorgt de klantcoach er samen met onze consultants en de klant voor, dat de software op maat wordt ingericht.

Ook na een succesvolle implementatie blijft de klantcoach het vaste aanspreekpunt, want eigenlijk is de klantcoach nooit klaar. Nieuwe medewerkers moeten worden getraind, er moet een nieuwe vragenlijst in het systeem worden aangemaakt of de software moet functioneel worden doorontwikkeld om aan te blijven sluiten bij de behoefte van de klant. De klantcoach kan inhoudelijk op de juiste niveaus communiceren en begrijpt hoe de processen lopen, dankzij jarenlange ervaring op arbo vlak.

Wil jij ook een gezonde relatie met je softwareleverancier? Lees hier meer over hoe wij werken.

 

Leave a Comments

 

Your email is safe with us.
*
*